COVID 19 Update

Și în luna iulie, proiectul RAISE Youth a continuat în condițiile impuse pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID 19: mai multe întâlniri online atât între membrii echipei de proiect, cât și cu furnizorii de servicii sau cu grupul țintă, proiectarea activităților de formare pentru a se derula online, întâlniri față în față cu un număr redus de persoane (păstrarea distanței sociale, purtatul măștii, evitarea contactelor).

Campania de promovare on-line

Obiectivul cheie al campanei media îl reprezintă atragerea tinerilor NEETs din mediul rural către activitățile de formare, resursele și centrele DEMO oferite în mediul rural în cadrul proiectului RAISE Youth, precum și conștientizarea autorităților centrale și locale din județele unde se implementează proiectul RAISE Youth.

În acest sens, conceptul creativ va fi dezvoltat în jurul ideii de „Linie a vieții”, alegeri și căutarea unui sens al vieții, demers care se realizează și cu ajutorul proiectului RAISE Youth. De aceea, mesajele de impact pe care se va pune accent pe parcursul campanei online vor fi:

  • „alege să participi la cursurile noastre de agricultură ecologică, turism sustenabil și digitalizare”;
  • „vino alături de mentorii noștri și vei descoperi valoarea muncii tale în centrele DEMO ale proiectului RAISE Youth”;
  • „Înscrie-te aici: www.neets-romania.ro”.

Ce s-a avut în vedere?

  • Crearea unui material video care să anunțe începerea cursurilor și pregătirea deschiderii celor trei Centre DEMO;
  • Realizarea clipului de promovare a proiectului pentru susținerea proiectului pe parcursul derulării campaniei de promovare online. Rezultatele sesiunii de brainstorming realizată de echipa creativă s-au concretizat sub forma a patru idei cu un mesaj clar;
  • Validarea conceptelor, cuvintelor cheie și povestirilor care au cel mai mare impact. În primul rând, au fost incluse aici cuvintele cheie ale proiectului: creștere (raise), inovare socială, agricultură sustenabilă, ecoturism rural etc., dar și cuvinte cu puternică încărcătură și mesaj pentru dezvoltarea individului: potențial, viteză, lumină, valoare;
  • Bannerele outdoor care vor fi expuse în comunitățile unde se implementează proiectul RAISE Youth vor avea două versiuni: una formală care va prezenta cursurile de formare în agricultura sustenabilă și ecoturism rural cu posibilitatea ulterioară de a face ucenicie în RAISE Youth Demo Centers și una infomală, care va conține mesaje personalizate, adresate direct tinerilor

Abilități și competențe

În luna iulie, au demarat primele sesiuni pilot online de formare și dezvoltare a abilităților digitale. Principalul obiectiv urmărit vizează familiarizarea tinerilor NEETs cu aspectele cheie pe care le presupun competențele digitale. În acest sens, se are în vedere formarea/dezvoltarea competențelor digitale în ceea ce privește procesarea informației, comunicarea, crearea de conținut, securitatea datelor și rezolvarea de probleme.

RO RAISE Youth DIGITAL CAMP: 17 iulie 2020 și 29 iulie 2020

Primele două sesiuni pilot RO RAISE Youth DIGITAL s-au concentrat pe scanarea intereselor tinerilor noștri beneficiari: cât timp petrec zilnic online, de ce accesează internetul, ce fel de aplicații folosesc în mod regulat, ce rețele sociale preferă și dacă știu cum să genereze conținut digital, cum ar fi videoclipuri, fotografii etc. Complementar, interesul lor specific pentru activitățile proiectului nostru a fost scanat în termeni de utilitate și inovație.

Am aflat că Facebook și YouTube sunt cele mai utilizate surse de informare și divertisment, comunică în principal online cu membrii familiei care locuiesc și lucrează în străinătate și preferă să împărtășească conținut digital creat de alții, mai degrabă decât să creeze propriul lor conținut, dar și-au exprimat interesul pentru a învăța cum să-și genereze conținutul digital personal.

Participanții la primele sesiuni pilot de formare a abilităților digitale și-au exprimat satisfacția față de sesiunea de formare și au întrebat „dacă pot aduce alți prieteni NEET la următoarele sesiuni”.

Nu suntem singurii!

Proiecte care se implementează în România în aceeași perioadă cu proiectul RAISE Youth și care urmăresc obiective similare:

Ecoturism: NEETs’ Empowerment for Sustainable Employment in the Tourism sector (NESET)

Prin activități inovatoare și experimentale, partenerii proiectului intenționează să creeze condiții mai bune pentru angajarea tinerilor în turism alternativ. Tinerii vor beneficia de formare în domeniul turismului și pentru dezvoltarea abilităților sociale prin intermediul unei platforme de e-suport și a activităților de plasare de locuri de muncă în toate țările proiectului. Astfel, vor fi create oportunități sporite pentru start-up-uri de succes în sectorul turistic (alternativ). Partenerul din România: Asociația Geo Club (Corbeanca, Ilfov). Mai multe informații despre proiect puteți afla pe: https://youthemploymentmag.net/2019/06/17/neets-empowerment-for-sustainable-employment-in-the-tourism-sector-neset/.

Digital: Competence Opportunities for Digital Employment

Proiectul urmărește dezvoltarea și derularea unui program de formare inovator pentru competențe digitale specializate, cum ar fi designul digital și abilități, grafică, animație 3D, design de jocuri etc. pentru tineri care altfel nu își permit să obțină o educație hi-tech din cauza sărăciei. Programul va fi creat împreună cu organizații de sprijinire a afacerilor cu accent pe industriile creative, organizații pentru asistență psihologică și/sau socială și organizații de tineret. Partenerul din România în cadrul proiectului: Salvați Copiii Iași. Mai multe informații despre proiect puteți afla pe: https://youthemploymentmag.net/2019/06/17/code-competence-opportunities-for-digital-employment/.

Antreprenoriat social: Active Youth Entrepreneurship Network

Crearea unei rețele pentru a lucra împreună și a împărtăși experiențele și opiniile lor despre modul în care tinerii își pot crea propriile locuri de muncă. Tinerii vor fi ajutați să intre în contact cu antreprenorii locali care îi vor asista în crearea propriilor idei de afaceri. Tinerii implicați în proiecte vor lucra cu un mentor experimentat și vor fi instruiți pentru a deveni antreprenori. Proiectul va avea, de asemenea, efecte pozitive asupra economiei locale din regiunile participante. Partenerul din România: IPA – Cercetare, Proiectare și Producție de Echipamente și Instalații de Automatizare (Craiova, Dolj). Mai multe informații despre proiect puteți afla pe: https://youthemploymentmag.net/2019/06/09/active-youth-entrepreneurship-network/.

Mai multe informații despre proiectul RAISE Youth pot fi consultate pe site-ul „AUR” – A.N.S.R.U. http://www.resurseumane-aur.ro/raise.